بیماری نماتد درختان گردو
نوشته شده توسط : زهرا

بیماری نماتد درختان گردو

یکی از عواملی که در کاهش کیفیت و باردهی درختان گردو تاثیر دارد بیماری نماتد می باشد.این بیماری یکسری کرم های ریز و بدون سلول می باشد که اصلا دستگاهی تنفسی ندارند براحتی مس توانند تکثیر شوند و میزان تکثیر و افزایش آنها بسیار بالا است.

نماتد از بیماری های خطرناکی است که درختان گردو بسیار زیادی را تهدید می کند.این بیماری می تواند در اطراف ریشه و داخل خاک باشد.بقدری داخل خاک بماند که مانع رشد در کشت های بعدی نیز بشود.

درختان گردو اگر به این بیماری مبتلا شوند می توانند بطور کامل از بین بروند.این بیماری می تواند در کاهش کیفیت و باردهی بسیار تاثیرگذار باشد.این بیماری به سرعت زیاد می شود و می تواند برای درختان بشدت خطرناک باشد.

نماتد می تواند تمامی گیاهان و درختان را درگیر کند بایستی یکسری شرایط و فاکتورهای را برای پیشگیری از آنها بکار بگیریم.بهتر است قبل از کاشت نهال گردو یکسری نهال هایی را برای کاشت انتخاب کنیم که کاملا سالم باشند و از مرکزی معتبر که نهال هایی سالم و بدور از آفات می فروشند نهال تهیه نماییم.

تمامی ارقام نهال هایی که برای کاشت انتخاب کردید را مورد ضدعفونی قرار بدهید.نهال هایی مقاوم به بیماری را برای کاشت انتخاب کنید.خاک را قبل از کاشت مورد بررسی قرار دهید و اگر با چنین بیماری دچار بود آنرا اصلاح نمایید.

نهال گردو,انواع نهال گردو,خرید نهال گردو,قیمت نهال گردو,فروش نهال گردو,نهال گردو در کرج,نهال گردو چندلر





:: برچسب‌ها: نهال گردو , انواع نهال گردو , خرید نهال گردو , قیمت نهال گردو , نهال گردو چندلر , فروش نهال گردو , نهال گردو در کرج,خرید نهال گردو در کرج ,
:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: